آرامش ِ پنهان

آرامش ِ پنهان

ღ إِنَّ اللّهَ عَلِیمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ ღ
آرامش ِ پنهان

آرامش ِ پنهان

ღ إِنَّ اللّهَ عَلِیمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ ღ

زندگی ِ ساعت شنی

هواللطیف...



آسمانی که دلش مثل دل من گرفته

و رعد و برق های گاه وبیگاهش

دارد می گوید که می شود بهار را با بوی باران! بدرقه نمود



این زندگیِ شبیه ِ ساعت شنی شده

باید از یک جایی شکسته شود!

باید اتم های زندگی جهش یابند!

و به مدارهای بالاتر بروند


پس این همه قوانین فیزیک برای چه بود؟!


باید محلول زندگی را بر روی ذرات معجزه ریخت

تا واکنش شیمیایی مهیبی رخ دهد!


پس این همه آزمایشات شیمی برای چه بود؟!


باید خنده را کشف کرد

و به توان بی نهایت رساند

باید جذر بینهایتُم غم را گرفت

باید از امید انتگرال گرفت و به شادی رسید

باید معادلات دیفرانسیل پیچیده ی زندگی را شکست و حل نمود


پس این همه فرمول های ریاضی برای چه بود؟!



تنها لحظه های امتحان را خوب بلد شده ایم!

و یک عمر است داریم امتحان می دهیم،

امتحان می شویم

و گاه می افتیم

گاه قبول

گاه نمره ی خوب و گاه هم بد


خسته ام

از زندگی ساعت شنی واری که بی اصطکاک و عدم و وجود باشد

که هر روز تعداد مشخصی دانه از بالا به پایین برود

و برای روز بعد ساعت شنی برعکس شود و دوباره

تکرار

در تکرار

در تکرار



اصلا این فلسفه ها را دور بریز


دلم

مثل همین ابرهای تیره ی بی باران ِ حالا


شدید ِ شدید گرفته


http://www.bia2mob.net/uploads/posts/2013-07/1373541770_220453.jpg



دلم باد می خواهد تا نفس بکشم

و هوا زیر تمام موهایم برود

و به ذرات وجودم نفوذ کند


دلم باران می خواهد تا خیس شوم

و بشویم تمام افکارم را

تمام گذشته ام را

تمام زندگی ام را





کاش

می شد


گذشته را


پاره پاره نمود


و انداخت توی یک عالمه آتش




کاش

می شد

گذشته را

خاطره ها را

رویاها را

خواسته ها را

آرزوها را

امیدهای ناامید شده را

و تمام نرسیدن ها را


ریز ریز ریز کرد و در اقیانوس ها ریخت

و دور شوند


آنقدر دور


که گویی هیچگاه نبوده اند!!!!!!







+ دارم به زندگی رباتی ام عادت می کنم

عادت!


اتفاقی که هیچگاه برایم خوشایند نبود اما جبر ِ زندگی مرا زمین زد./


تمام!

نظرات 8 + ارسال نظر
لونا جمعه 15 خرداد 1394 ساعت 22:37 http://toybox.blogsky.com

سلام خوبین؟متن خیلی قشنگ بود!

سلام ممنون

فاطمه شنبه 16 خرداد 1394 ساعت 08:59

جبر زندگی زمینت نزده... فقط رفته تو مخت... مث ی مگس هس هی دم گوشت ویز ویز‌ میکنه.. تو الان‌به اون حال رسیدی...

ی چیزی داره این وسط موش می دوونه...

گذشته ها رو شاید نشه پاره کرد ولی میشه دفنشون کرد...تو که خودت معماری... مث چاه خونه‌ها که درشو می بندن بتون میریزن ... نمیدونم‌ولی ی کارایی می کنن که دیگه نریزه... من معماریم زیر خط فقره...
ولی خب اگر خوب چاهو مهار نکنن ی روز زیر پای طرف خالی میشه...

توام خوب این چاهو‌ مهرو و موم کن... و بترس از روزی که اگر نبندیش خالی شه زیر پات...

هر چیزی هم که تو رو ناخوداگاه میبره‌ به اون چاه محلش نده ... چون واقعی نیست!

اگه ی روزی این چاه بریزه علاوه بر خودت کسانی هستن که اونارم با خودت بکشه ته چاه... اینم هیچ وقت یادت نره!!!!

آره ولی خب زمینمم زده ی جورایی
با توجه به اتفاق این دو سه روزه که در جریان می باشید:دی

ینی من عاااااااااااااااااااااااااشق طرحای معماریتما معلوومه خون مامانت تو رگاته


آره خب ولی گفتم بتم باید حلش کنم که نمی دونم چرا نمی کنم...

جمله اخرت خیلی حکیمانه بود تاحالا بهش از این دید فکر نکرده بودم

بسی الان متفکر شدیم ا

محمدشون یکشنبه 17 خرداد 1394 ساعت 20:25

والسلام

نامه تمام

محمدشون یکشنبه 17 خرداد 1394 ساعت 20:31

رمزتم درست بود
امتحان کردم

دست شما درد نکنه :دی

رهــ گذر سه‌شنبه 19 خرداد 1394 ساعت 23:29

تا حالا به کاربرد ریاضی در زندگی از این زاویه نگاه نکرده بودم

همه درسارو میشه بسط داد تو زندگی
حتی اونی که فک میکنی محاله

یک سبد سیب جمعه 22 خرداد 1394 ساعت 20:21

کاش یه روز غم از دلت ریشه کن بشه!

گاهی فکر میکنم غم شده یه غول و تمام وجود آدم رو گرفته

و بیرون انداختنش سخته و گاهی برای آدم های ضعیف غیر ممکن


فریناز میشه سعی کنی غمگین نباشی ؟

تو دختر محکمی هستی ، سعی کن غمگین نباشی


شاید خواسته ی زیادی باشه و شاید بگی مگه دست منه که غمگین نباشم

اما سعی کن از خدا بخواه که غم از دلت ریشه کن شه.



اللهم عجل لولیک الفرج

فریناز عزیز التماس دعا


فاطمه ی ارباب سلام

امیدوارم لیلا امیدوارم

خودم خیلی تلاش می کنم ولی گاهی خب یهو گذشته ای میاد جلوی روم که چقدر راحت خط خورده شد
دلم برای خودم می سوزه گاهی
ولی می دونم خدا عادله و عدالتش برقرار

ممنون

به همچنین خیلی خیلی خیلی

فاطمه جون با شمان

حسین شنبه 23 خرداد 1394 ساعت 01:35

داری به زندگی رباتی عادت می کنی!!
منم بهت تسلیت میگم....

ممنون خدا رفتگان شما رو هم بیامرزه

فاطمه یکشنبه 24 خرداد 1394 ساعت 19:33 http://darya-tanhast.blogsky.com

لیلا جان ادرس وبم هست اینجا...
بیا پیشم...
نتونستم توی وبت نظر بزارم...

بله
دریا تنهاست که معروفه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد